Goed om te weten, er is al een mogelijkheid om met WhatsApp te gaan adverteren!
Er zijn namelijk 2 opties:
1 Adverteren in WhatsApp zelf, dit zal waarschijnlijk begin 2020 verder uitrollen
2 Advertenties in Facebook en Instagram die direct doorlinken naar WhatsApp

Wat is het verschil?
De eerste optie heeft een ‘Instagram Story-achtig karakter’. Advertenties zullen zichtbaar worden op de ‘status plek’: denk aan een fullscreen advertentie, in combinatie met omhoog swipen. Hiervoor kan je een foto of een video van ongeveer 30 seconden inzetten. De advertenties zijn dus niet zichtbaar in je chatgesprekken.
Maar, een veel interessanter optie is nu de tweede! Het inzetten van advertenties (FB & IG) met als doel om te chatten in WhatsApp. Je maakt een ‘normale’ advertentie, alleen bij klik kom je niet op een landingspagina, maar kan je een chatgesprek starten in WhatsApp. Goed om te weten, dit kan ook zonder WhatsApp businessmanager. Wel moet je eerst de WhatsApp-account koppelen. Deze mogelijkheid van WhatsApp adverteren is ook nu al beschikbaar, de eerste resultaten zijn veelbelovend.
Een niet te missen feature in 2020.
Ideaal om in te zetten in je remarketing met de boodschap ‘Twijfel je nog? Zullen we even appen?’ Of, als je doel is een afspraak maken kan je de boodschap: ‘Ben je er nog niet helemaal uit? Maak direct een vrijblijvende afspraak via WhatsApp’ inzetten. Momenteel zijn de volgende doelstellingen beschikbaar voor deze functie: Chatberichten, Verkeer, Conversies & Betrokkenheid bij bericht.

Voordelen advertenties die na klik doorlinken naar WhatsApp
- Veel laagdrempeliger dan een e-mail sturen of bellen
- Persoonlijker contact wordt in 2020 nóg belangrijker
- Chats worden de toekomst voor bijvoorbeeld IG, maar ook voor andere sociale communicatie
- Ideale manier om een e-maillijst op te bouwen, zodat je niet alleen afhankelijk bent van je Facebook en/of Instagram en waardoor je je campagnes nog beter kan combineren
