Een aantal voorbeelden van conversies:
- Telefonisch verkeer vanuit de website naar een vast of mobiel nummer
- Invullen van het contactformulier op de website
- Downloaden van de brochures ( om hiermee e-mailadressen en andere gegevens te verzamelen
- Nieuwsbrief inschrijvingen
- Bestellen of reserveren van producten, diensen of arrangementen
Maar hoe zorg je er nou voor dat de bezoekers op jouw website die actie gaan ondernemen?
Hoe is de kwaliteit van jouw website?
Is de techniek van jouw website up-to-date? Is de website goed leesbaar op mobiel? Hoeveel kliks moet een bezoeker doen om tot actie over te kunnen gaan? Dit zijn enkele voorbeelden van momenten waarop een bezoeker kan beslissen jouw website te verlaten.
‘Klikken de bezoekers op jouw website wel door naar de juiste pagina’s?’
Juiste beleving op de website?
Sluit de uitstraling en stijl van jouw website aan op de verwachtingen van de bezoeker? Is dat niet het geval, dan is de kans vrij klein dat een bezoeker getriggerd raakt om door te klikken binnen de website.

Focus op gemak
Stel je voor; Je bent geïnteresseerd in een actie die op social media wordt gecommuniceerd. Hoe fijn is het dat je met 1 druk op de knop kan deelnemen aan die actie. Maak het jouw potentiële klanten zo gemakkelijk mogelijk. Je zult zien dat de conversie toeneemt! Uiteraard is geen enkele website hetzelfde en kunnen de conversies totaal verschillend zijn. Daarom bieden wij een gratis quick scan, waarin we jou een gefundeerd advies kunnen geven om de conversie op jouw website te optimaliseren.
‘Als bezoeker wil ik een website die aansluit op wie ik ben én wat ik zoek, in herkenbare situaties en oplossingen!’